Congresul de unificare al PNL și PDL – cât mai repede!

Radu ZlatiNu mi se întâmplă prea des să fiu de acord cu Radu Berceanu. De data aceasta însă nu pot decât să subscriu la idea acestuia conform căreia congresul de unificare al celor două mari partide de dreapta, Partidul Național Liberal și Partidul Liberal Democrat, să fie organizat cât mai repede. Dacă se poate, să fie organizat chiar în perioada deja stabilită pentru organizarea Congresului Extraordinar al PNL, la finele lui iunie.

Desigur, această fuzionare în timp record are în primul rând rațiuni tactice. Practic, nu avem timp. Nici unii, nici alții, nici dreapta românească (sau ceea ce vrem să înțelegem prin acest cuvânt) nici poporul român care, din cauza noastră, a politicienilor de dreapta în primul rând, ar putea fi condamnat la 5-10 ani de regim pesedist mult mai rapace decât acela, condamnat deja în efigie, din perioada 2000-2004.

Un congres de unificare la finele lunii iunie oferă noului partid rezultat (nu mă sfiesc să zic: noului Partid Național Liberal, căci partidul rezultat din unificare se va numi PNL sau nu va fi deloc) timp, chiar dacă nici acela deplin satisfăcător:

Timp pentru a aplana, în interior, diferendele între membrii și organizațiile care acum vor fi ”condamnate” să muncească împreună; timp pentru a vindeca răni nu doar în orgoliile unora, timp pentru a vindeca temeri;

Timp pentru a așeza structurile în teritoriu, timp pentru a identifica soluțiile umane și organizatorice pentru ca din forța combinată a celor două partide să rezulte o mașină de război capabilă să facă față mașinii de vot pesediste;

Timp pentru a convinge electoratul propriu că această fuziune era soluția logică, naturală, pentru a impune o alternativă unică, de dreapta, unui colos care domină categoric, de decenii, partea de stânga a vieții românești;

Timp pentru a realiza o platformă politică electorală nu doar eficace în atragerea de voturi dar și fezabilă în plan practic, astfel încât, atât cât se poate, să fie rupt cercul vicios al unor promisiuni electorale care nu pot fi transpuse în practică pentru că dintru început țineau mai degrabă de universul viselor ce se doresc auto-realizabile;

În sfârșit timp pentru ca un candidat unic la prezidențiale, ales la Congresul de unificare sau în urma unor alegeri primare, să fie impus conștiinței publice românești ca o alternativă viabilă la candidatul stângii.

Am auzit voci că este timp; că procesul de unificare va putea fi încheiat și după alegerile prezidențiale. Cu tot respectul cuvenit unor colegi sau viitori colegi de partid, eu le spun cu subiect și predicat că dacă toamna prinde PNL și PDL ca entități separate, atunci candidatul lor comun la președinția României nu are șanse de a învinge. Iar dacă România va avea un președinte de stânga, dacă dreapta va fi învinsă, atunci unificarea dorită azi nici nu va mai avea loc.

A fi lider de partid incumbă multe îndatoriri printre care, în mod necesar, aceea de a manifesta nu doar responsabilitate ci și curaj. Conducerile PNL și PDL trebuie să se grăbească, oricât ar fi de greu, și să realizeze unificarea cât mai repede. Căci foarte curând timpul nu va mai avea răbdare. Fabius Cunctator l-a învins pe marele Hannibal întârziind bătălia decisivă; dar a întârzia unificarea dreptei nu va duce la o victorie, ci la pierderea bătăliei înainte chiar ca aceasta să aibă loc.

Etichete:, , , ,

11 comentarii pe “Congresul de unificare al PNL și PDL – cât mai repede!”

  1. Avatarul lui Necunoscut
    hmm 12 iunie 2014 la 1:40 PM #

    practic berceanu zice ca numele de pdl dispare:

    „Dispar totusi sigla partidului dvs., numele. PD isi traieste ultimele zile. Nu va intristeaza?

    Nu sunt politicieni cei care nu vad lucrurile mari si se impiedica in chestii sentimentale. Un astfel de proiect e cu mult mai important decat tot felul de sentimentalisme. A fost o etapa, au fost niste oameni, dar perspectiva primeaza. Eu as putea spune multe care mi-ar sta in gat. Ne pupam cu cei care au plecat de la noi si ne-au injurat. Trecem peste.”

    poate sugerati si dumneavoastra prin pnl ca noul partid pnl sa aiba macar culoarea portocalie, specifica unor partide din ppe. galbenul e simbolul alde. de ce? pentru ca pnl da numele , deci si pdl trebuie sa dea ceva. pentru ca altfel alegatorii pdl vor fi confuzi. si atunci s-ar putea pierde voturi. alegatorii liberali , vazand pnl in casuta, vor sti macar unde sa puna stampila.

    de ce ? pentru ca e foarte putin timp pana la alegeri. in plus, la b1 zicea cineva ca daca nu era macovei , pdl lua sub 5%. multi basisti au votat pdl pentru ca se regasea macoviei in el si nu o placeau pe udrea. mi se pare ca spunea ca sondajele arata asta. asa ca, vreti nu vreti, macovei trebui sa aiba un rol important in noul pnl. altfel 13%+15% da 20%, nu 28%. si mru e o broasca de inghitit. scopul scuza mijloacele.

    Apreciază

  2. Avatarul lui Necunoscut
    Ionut 12 iunie 2014 la 3:15 PM #

    Cu tot respectul pentru dvs., „graba strica treaba”.
    O data facuta unificarea, nu se va mai putea desface. Iar dupa unificare vor aparea problemele si lupta interna.
    Cineva spunea despre dl. Frunzaverde ca e calul troian in PNL. Nu cred acest lucru, dar mi se pare un personaj avid de putere care nu trebuie lasat sa faca tot ce-i trece prin cap.
    In plus, unificarea cu un PDL care pana acum 2 ani calarea tara la ordinul lui Basescu, un PDL neprimenit complet de personajele indezirabile, mi se pare toxica.
    Vorbesc ca un outsider. Din aceasta pozitie, consider ca PNL trebuia sa colaboreze punctual cu PDL. PDL-ul e plin de tradatori (e un fapt). In el se regasesc toti cei ce au parasit PNL pentru a forma PLD, care sa-l slujeasca pe Basescu, asa cum din PSD s-a desprins UNPR, pe care il tolereaza ca entitate separata. Oamenii care au o varsta nu-si shimba caracterul peste noapte.
    O unificare in graba, pentru care constiinta publica nu e pregatita, va face mai mult rau decat bine. PNL va pierde o parte din votanti, PDL la fel. Mai mult, cred ca unificarea il ajuta mai degraba pe Ponta decat pe candidatul dreptei.
    Va rog, nu uitati faptul ca atat PDL, cat si PSD si-au CUMPARAT alegatorii (cunosc cazuri concrete), in timp ce PNL si i-a castigat.
    Dl. Antonescu spunea mai demult ca PDL ar trebui sa dispara de pe scena politica si ca acest fapt tine de igiena clasei politice. La fel am considerat si eu. Nu numai atat, ci si PSD ar trebui sa dispara, pentru ca e doar o gasca iesita la produs, nu un partid, cu atat mai putin un partid de stanga.

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Radu Zlati 12 iunie 2014 la 7:15 PM #

      Păi unificarea ar fi un mijloc elegant de a face să dispară PDL :p

      Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        Ionut 12 iunie 2014 la 9:14 PM #

        Remarca asta a fost chiar buna :)

        Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        katy 15 iunie 2014 la 12:40 PM #

        AIUREA,CA VOR COZILE DE TOPOR ALE LUI BASESCU DISPARITIA PDL! POATE A PNL-SI ASTA NU ACUM,CI DUPA PREZIDENTIALE! VOTAND IOHANNIS-CIOLANNIS PRESEDINTE PNL ,VOTATI DISPARITIA PNL,FIINDCA S-A DECLARAT CLAR PT.FUZIUNE PRIN COMASARE!!!!

        Apreciază

  3. Avatarul lui Necunoscut
    pozedecat 15 iunie 2014 la 12:44 PM #

    Hannibal a fost invins pentru ca n-a avut incredere in fortele proprii pana la capat.

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Radu Zlati 15 iunie 2014 la 4:54 PM #

      Hannibal era învins îniante de a începe războiul. Cred că era conștient de asta. Nici măcar un geniu militar ca el nu putea să schimbe un trend.

      Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        pozedecat 15 iunie 2014 la 8:26 PM #

        Posibil, sunt prea multi ani de cand am invatat in scoala generala despre razboaiele punice. Mi-a ramas insa in cap ca a pierdut pentru ca, neavand suficienta incredere/suport in fortele proprii, a ezitat sa dea lovitura de gratie la Roma si a preferat sa mai bantuie spre sudul Italiei inutil pana el si-a epuizat resursele iar ceilalti si-au revenit. Cumva ce a facut si PNL, s-a lasat cuprins de caracatita PSD pana a slabit suficient de mult incat sa se comoare la a se combina cu PDL, aratand in fapt ca lozinca USL=PDL= aceeasi mizerie nu e totusi lipsita de acoperire cand vine vorba de structuri in ansamblul lor. I-am spus si lui Cepeca acelasi lucru:
        „Construim, construim, mereu construim dar ascunzand mizeria sub pres. Si eu am naivitatea sa ma raportez la „dreapta”, la „doctrine” sau la „partide” omitand faptul ESENTIAL ca toate principiile sau toate politicile (pompos spus in cazul Romaniei) sunt puse in practica de oameni. PDL nu trebuie reciclat, el trebuie lasat sa moara, trebuie distrus. Cine vrea sa se salveze, ca persoana, sa vina in PNL dar numai dupa ce-si cere scuze pentru anii de baseala ordinara. Asa as face caci daca nu, atunci ei vin cu toata scursura la gramada. Pupati-va cu Macovei daca va place.”

        Apreciază

        • Avatarul lui Necunoscut
          Radu Zlati 15 iunie 2014 la 8:34 PM #

          ce spuneți ar fi fost un obiectiv realizabil dacă PDL lua sun 10% iar noi o cifră cu 2 în față. Din păcate structurile lor sunt mai disciplinate ca ale noastre, așa încât, dacă nu fuzionăm, în 2016 noi vom fi undeva la 8-12% (și dezbinați…) iar ei la 20% și peste. Pragmatic, eu nu îmi doresc așa ceva.

          Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        Ionut 16 iunie 2014 la 9:55 AM #

        Stiti totusi care e fondul problemei? Faptele. Si comunicarea cu publicul. Intr-adevar, in cazul unei slabe participari la vot, rezultatul e configurat in mare masura de membrii de partid si de cei cumparati.
        Realmente, ma doare sufletul de halul in care a ajuns tara asta. Aud tangential, intamplator, lucruri legate de privatizari, de managementul unor companii de stat si imi dau seama unde am fi ajuns doar daca am fi avut un guvern decorativ, cu prerogative de guvern demisionar.
        Romania ar fi functionat mult mai bine daca ar fi fost efectiv lasata in pace. Adevarul tragic e ca a fost tinuta pe loc in mod deliberat, intentionat, criminal as putea spune.
        PNL nu are cum sa ajunga la 8% daca isi face bine treaba. Nu vreau sa ma erijez intr-un consultant, intr-un vizionar, cunoasteti mult mai bine decat mine problemele interne, insa eu vorbesc din perspectiva unui simplu alegator.
        Incerc pentru cateva momente sa-mi imaginez ce as face daca as fi liderul PNL.
        In primul rand, as incerca sa desfiintez in justitie contractul de privatizare a Petrom (d-na Renate Weber, pare-mi-se, a facut afirmatia ca un avocat bun ar putea realiza acest lucru).
        In al doilea rand as face plangere penala impotriva lui Victor Ponta. Daca faci niste afirmatii publice, in urma carora obtii foloase necuvenite (un vot masiv care iti da acces la puterea de stat), afirmatii pe care ulterior, nu le respecti, nu e infractiune? Daca eu opresc in dreptul cuiva care face autostopul, iau 5 lei de la el, iar apoi plec fara a-l lua cu masina, nu constituie infractiune?
        In al treilea rand as incerca sa-i apar pe locuitorii din Pungesti, atat cat este omeneste si legal posibil. Circula o informatie conform careia acolo ar fi murit un om in conditii suspecte, iar cazul a fost musamalizat.
        In al patrulea rand as organiza cateva conferinte cu reprezentantii primarilor PNL din toata tara pentru a le acorda suportul in identificarea unor posibilitati de realizare a unor proiecte cu fonduri europene conform necesitatilor si specificului zonei (inclusiv proiecte de dezvoltare a economiei locale, de management al deseurilor, de alimentare cu energie alternativa, de irigatii etc.), precum si pentru incurajarea acestora de a consulta cetatenii cat mai des cu putinta, in mod real.
        In al cincilea rand, as prezenta un proiect national care sa cuprinda, in mare parte, promisiunile din programul USL, cu asumarea erorilor comise in timpul participarii la guvernare.
        In al saselea rand as promova in Parlament cateva proiecte de lege privind familia, sanatatea, educatia, mediul.
        In al saptelea rand as incerca sa obtin sprijinul partidului pentru directionarea fondurilor obtinute din cotizatii si din donatii ale membrilor pentru a ajuta comunitati aflate la limita subzistentei sau pentru dotarea unor spitale.

        Daca as fi liderul PNL, as muri cu Victor Ponta de gat (la figurat, desigur).

        Apreciază

        • Avatarul lui Necunoscut
          Radu Zlati 16 iunie 2014 la 11:41 AM #

          sunt de acord cu multe dintre punctele dvstră de vedere, și eu sunt un fel de radical. Deseori, mi s-a spus că nu am dreptate, dându-se vina pe lipsa mea de experiență la nivelul politicii ”mari”. Așa o fi fost, nu zic nu :(

          Apreciază