Scandalul poate lua o turnura neasteptata: Vintu, confruntat cu pierderea Realitatii TV

Războiul din televiziunea lui Vîntu ia proporții de la o zi la alta, pe măsură ce beligeranții se lovesc peste țurloaie mai tare, apărînd, în premieră, și acuzații privind presupuse amenințări cu moartea. În același timp, însă, dedesubturile încep să se limpezească, credem noi, iar miza bătăliei poate să fie sintetizată astfel: Vîntu e foarte aproape de a rămîne fără televiziune.

Prezent în emisiunea ”Evenimentul zilei” de aseară, afaceristul Sebastian Ghiță a recunoscut fără probleme faptul că firma sa, Asesoft, a preluat spațiile televiziunii RTV, din Casa Presei: ”Ce vreau să spun este că noi am acţionat în perfectă concordanţă cu interesele companiei Realitatea. Pentru că, după ce nu plătise datorii foarte mari, această companie nu mai avea nici o şansă să mai încheie un contract cu proprietarul. Proprietarul a spus: „Domnule, dacă îmi daţi toţi banii, eu nu mai închiriez acestei companii, pentru că nu mi-a plătit mulţi ani! Singura şansă este să încheie contractul altă companie.” Ceea ce am şi făcut” a spus el.

Se știe, de asemenea, cu precizie că angajații trustului sunt plătiți tot pe firmele lui Ghiță, cu atît mai mult cu cît ANAF a blocat conturile Realității, luna trecută. ”Trebuie să plătim pe fiecare 15 ale lunii salariile jurnaliştilor, să nu mai ajungem ca anul trecut în situaţia în care un an de zile nu li s-au dat salariile” a spus, de altfel, Ghiță, în aceeași emisiune. Surse din trust afirmă că Asesoft ar fi preluat și o bună parte din logistica Realității, pentru a evita instituirea sechestrului asigurator din partea ANAF.

Or, în situația în care Ghiță a preluat pe firmele sale sediul, oamenii și aparatura, cu ce mai rămîne Vîntu? Răspunsul e simplu: cu brandul Realității. Pe care Ghiță îl poate schimba peste noapte, la o adică, trecîndu-l la capitolul pagube colaterale, licență de emisie se obține ușor, iar noua televiziune i-ar aparține în întregime. Pînă la urmă, o televiziune e fixată în conștiința colectivă mai degrabă prin oamenii și programele sale decît prin nume. Manevra în cauză, atragem atenția, nici măcar nu e nouă, ea a mai fost practicată, și nu doar odată, în ultimul deceniu, în presa autohtonă.

Probabil că lui Vîntu i s-a aprins beculețul cu mare întîrziere, realizînd că s-ar putea trezi în proprietate doar cu numele de Realitatea, înregistrat la OSIM, iar acum se zbate cu înverșunare să salveze situația pe ultima sută de metri. La cum se prezintă lucrurile, s-ar putea să fie mai greu decît își imaginează.

Pentru un afacerist blocat în țară, fără posibilitatea accesării conturilor externe și confruntat cu dese chemări la tribunal, preluarea temporară a sarcinii de a susține RTV părea, mai mult ca sigur, tentantă pentru SOV. Cînd a făcut contractul cu Ghiță, el a luat în calcul, probabil, doar posibilitatea ca afaceristul să fie interesat de scoaterea unor cîștiguri frumoase în perspectiva alegerilor, cînd, se știe, mai toți actorii politici cotizează la posturilor de știri, legal ori ba, și, poate, de dorința susținerii propriilor afaceri cu ajutorul postului (vezi un exemplu edificator aici). Mai puțin varianta unei preluări ostile, integral, a televiziunii.

În acest moment, Vîntu poate rezilia, desigur, contractul cu Ghiță, deși asta ar putea însemna ani de zile de procese. Cum ar putea el, însă, să recupereze prețiosul sediu al televiziunii și să convingă angajații că le-ar fi mai bine alături de el și nu de Ghiță, iată adevărata mare provocare pentru magnat.

sursa: Inpolitics.ro

Etichete:, , ,

Comentariile nu sunt permise.

%d blogeri au apreciat: