Interpelare la adresa MTS: Excedarea prevederilor legale prin Circulara 377/13.01.2016 a MTS

camera deputatilorDoamnă Ministru,

Prin circulara către Federațiile Sportive nr. 377/13.01.2016, circulară ce vă poartă semnătura, specificați că intonarea Imnului Național al statului român trebuie să respecte HG 1157 din 22.11.2011. În interpretarea dată de către Ministerul pe care cu onoare îl conduceți, intonarea Imnului Național la începutul unor competiții interne este contrară HG 11572001, iar cei găsiți vinovați sunt pasibili de amendă.

Doamnă Ministru, cu respect vă rog să vă faceți un bine Domniei Voastre și Ministerului pe care îl conduceți și să dispuneți eliberarea din funcție a consilierului juridic ce a avizat circulara 377/2016, și de asemenea să anulați respectiva circulară. Oricare jurist ar putea să vă spună că prevederile HG 1157/2001, referindu-se la obligativitatea intonării Imnului Național la competițiile internaționale organizate pe teritoriul statului român, nu implică în nici un fel și sub nici un raport ca în cadrul competițiilor interne Imnul de stat să nu fie intonat.

Cu alte cuvinte, circulara care vă poartă semnătura excede prevederile HG 1157/2001, printr-o interpretare forțată, absurdă și abuzivă.

Doamnă Ministru, este limpede că Circulara 377/2016 a fost emisă în urma incidentelor de la Sfântu-Gheorghe din 5 Ianuarie 2016, când intonarea Imnului României a fost urmată de intonarea imnului Ținutului Secuiesc, iar în urma refuzului echipei U. Cluj de a onora respectivul imn, jucătoarele clujence au fost injuriate.

Vă asigur, doamnă Ministru, că circulara 377, dacă va rămâne în vigoare și va fi respectată, nu va duce decât la faptul că, în județele și localitățile în care populația maghiară este majoritară iar autoritățile locale sprijină manifestări extremiste și naționaliste de genul intonării unui imn al unei entități istorice fără relație cu actualele structuri administrative ale statului român, singurul imn intonat la începutul competițiilor sportive va fi cel al Ținutului Secuiesc, deoarece ați avut grijă ca imnul României să nu fie cântat. Ceea ce nu cred că, în calitate de Ministru al unui stat național, unitar și indivizibil, vă doriți.

Aștept, Doamnă Ministru, un răspuns cât mai rapid la solicitarea mea.

 

Cu deosebit respect,

Deputat PNL Radu Zlati, deputat PNL

Cluj-Napoca, 14.01.2016

Anunțuri

Etichete:, , , , ,

14 comentarii pe “Interpelare la adresa MTS: Excedarea prevederilor legale prin Circulara 377/13.01.2016 a MTS”

  1. Szaniszlo Lajos 14 Ianuarie 2016 la 3:19 PM #

    Buna. Doar o precizare. Afirmati ca:” Doamnă Ministru, este limpede că Circulara 377/2016 a fost emisă în urma incidentelor de la Sfântu-Gheorghe din 5 Ianuarie 2016, când intonarea Imnului României a fost urmată de intonarea imnului Ținutului Secuiesc, iar în urma refuzului echipei U. Cluj de a onora respectivul imn, jucătoarele clujence au fost injuriate”.
    Este limpede ca circulara a fost emisa dupa incidentele de la meciul Rapid-SIC Sepsi, cand galeria rapidista,din care faceau parte si minori, au fluierat si injurat pe toata perioada intonarii imnului Romaniei. Va atasez mai jos filmuletul:

    Va multumesc pt spatiul acordat

    Apreciază

    • Radu Zlati 14 Ianuarie 2016 la 3:25 PM #

      se poate să aveți dreptate. Dar dacă facem analiză pe textul circularei, de dorește evitarea unor evenimente prilejuite de intonarea imnului României. De aceea, spuneam, circulara nu va evita alte incidente, de tipul celui de la SF. GHeorghe. Sau poate că aveți dreptate dar asta nu schimbă fondul problemei – circulara este cam nelegală, ca să nu spun cam idioată.

      Apreciază

      • pozeDECAT 15 Ianuarie 2016 la 9:19 AM #

        Eu cred ca federatia romana de handbal ar trebui sa dezafilieze acel club care cere si permite jucatoarelor sa provoace tulburari sociale prin intoarcerea spatelui la intonarea imnului national. Daca jucatoarele si clubul simt aceasta nevoie de a respinge simbolurile Statului, sa se afilieze la federatia de handbal din Ungaria, de ce sa se chinuie sa asculte imnul in campionatul romanesc? Nu-i mai corect asa in Uniunea Europeana?

        Apreciază

        • Radu Zlati 15 Ianuarie 2016 la 10:11 AM #

          nu există o prevedere expresă în această problemă, care să fie invocată în vederea unei sancțiuni.

          Apreciază

    • pozeDECAT 15 Ianuarie 2016 la 9:14 AM #

      Ma surprinde ca nu remarcati faptul ca fluieraturile golanilor din galeria de fotbal se refereau la mitocania jucatoarelor in verde care s-au intors cu spatele la intonarea imnului. Deci golanii cu fotbalul sunt provocati sa aiba astfel de iesiri prin atitudinea asta de instigare a nationalismului ieftin, fata de care ei au venit in mod special la acel meci sa se manifeste. Singurul lor mod de a rezolva aceasta problema este fluieratul si anuntul „piasatului pe Ungaria voastra” dupa cum se aude in inregistrare. Asta e educatia lor si asta e educatia celor care gandesc ca e bine sa provoace astfel de reactii prin ofense la adresa simbolurilor statale.

      Apreciază

      • Radu Zlati 15 Ianuarie 2016 la 10:10 AM #

        discuția este fără ieșire. Putem admite că intonarea unui imn care nu este unul național, este o provocare prin ea însăși, și că oameni mai puțin educați pot reacționa în mod nefericit?

        Apreciază

      • Szaniszlo Lajos 17 Ianuarie 2016 la 2:23 PM #

        Si pe mine ma surprinde ca, in necunostinta de cauza,(exact ca galeria rapidista) remarcati lucruri despre care habar nu aveti cum ar trebui sa se intample in timpul unui meci.
        Va explic eu, mai pe indelete: la intonarea unui imn de stat, regula primordiala, este sa stai cu fata spre insemnul tarii, indiferent daca acesta este un steag sau o stema arborata de FRB. Daca cunosteati aceasta regula si vizionati atent filmuletul, observati clar ca baschetbalistele SIC-ului se intorc catre steagul Romaniei, aflat pe peretele din partea stanga a salii.
        Ca sa intelegeti si mai bine, va postez si filmuletul de la meciul SIC Sepsi-U Cluj. La prezentarea oficiala a echipelor, fetele stau fata in fata, in schimb la intoarea imnului Romaniei, ele se intorc catre alta directie, acolo unde se afla steagul Romaniei. Sper ca v-am fost de ajutor si va las sa va continuati pledoaria despre educatie

        Apreciază

        • Radu Zlati 17 Ianuarie 2016 la 2:59 PM #

          problema nu este înspre ce se întorc jucătoarele, regula o știu și ele și eu. Problema este că a fost intonat și un imn care este altul decât național, și reacția jucătoarelor U. Cșuj la acel imn, precum și reacția publicului la reacția respectivă. Las but not least, la reacția MTS, care este o reacție tâmpită și lipsită de fundament legal.

          Apreciază

    • pozeDECAT 17 Ianuarie 2016 la 7:30 PM #

      Va multumesc pentru lamuriri, chiar daca sunt un pic la misto. Abia acum am vazut ca exista ceea ce pare a fi un steag atarnat deasupra unei cai de evacuare, banuiesc ca la asta va referiti cu orientarea jucatoarelor. Altfel, nu cred ca era nicun steag arborat oficial motiv pentru care jucatoarele ar fi stat fata in fata cand se canta imnul. La meciul de la Cluj, argumentati dumneavoastra ca jucatoarele au stat cu fata la tribuna principala, unde putem banui ca exista un steag al Romaniei si apoi s-au intors la dreapta pentru ca in tribuna era intins steagul zonal in disputa. Daca asta este regula, salutul steagului din tribuna, ati numarat cate drapele romanesti erau in tribuna de la Rapid ? E limpede ca jucatoarele respective au un spirit de observatie foarte bun si o privire agera daca au optat sa se intoarca spre peretele FARA NICIUN DRAPEL altul decat cel ce atarna intamplator deasupra usii, dincolo de un panou de baschet (care semana mai curand cu un panou cu un mesaj conex steagului) si nu catre tribuna plina de steaguri. De asta am inceput prin a aprecia ca raspunsul era un pic la misto. Inteleg ca nu e vina jucatoarelor ci al protocolului tampit de arborare a drapelului in asa fel incat jucatoarele sa se uite in dosul oponentelor, asa cum numai la podiumurile olimpice se intampla cand se ridica drapelele in lateralul acestora, motiv pentru care laureatele privesc una peste alta in acea directie. Oricum, galeria de la Rapid e una primitiva, pitecantropi puteau sa se abtina sa fluiere in timpul intonarii imnului, puteau sa se manifeste dupa asta.

      Apreciază

      • Radu Zlati 17 Ianuarie 2016 la 10:08 PM #

        Pe mine nu mă interesează incidentele în sine. Am intervenit pentru că acea circulară impunea sancțiuni fără acoperire legală, invocând în mod eronat un text de HG. Că aveam dreptate o dovedește că eu aveam dreptate iar EL, nu. Ciudat este că circulara nu a fost retrasă/anulată.
        http://mts.ro/noutati/precizari-privind-intonarea-imnului-national-la-competitiile-publice/

        Apreciază

      • Szaniszlo Lajos 17 Ianuarie 2016 la 11:56 PM #

        Pai din cauza galeriei Rapidului s-a ajuns la circulara MTS, care nu este o redactie tampita, ci una foarte desteapta, dar lipsita de fundamentul legal. Cred ca in maxim 1-2 saptamani se va reglementa juridic si partea aceasta.
        Cat despre galeria Rapidului, mai bine nu vorbim.
        Va doresc o seara buna, domnilor

        Apreciază

  2. pozeDECAT 15 Ianuarie 2016 la 10:45 AM #

    Oameni mai putin educati vor reactiona intotdeauna in mod nefericit la astfel de lucruri. De aceea cred ca au si fost normate prin lege, ca sa ai un protocol previzibil. Cand se incalca protocolul, adica ceea ce s-a convenit prin lege, inseamna ca ceva excede adeziuni generale stabilite printr-o majoritate. Ce rezulta este dupa hazard, poate fi acceptat ca fiind ceva nederanjant sau poate produce deranj. Daca normarea nu le cerea jucatoarelor alora de la Cluj sa adopte o anumita poza, atunci ele n-au nicio vina. Problema este ca intonarea unui al doilea imn induce ideea unei intalniri internationale, ceea ce poate leza sentimentele unora, cum se pare ca s-a intamplat cu clujencele. Daca era strict un imn al clubului, cum se intampla la orice inceput de meci pe stadionul Rapidului (la fotbal ma refer) atunci respecti gazda si il asculti. Cand mesajul este unul care are o alta interpretare, de sfidare si dispret pe fundament etnic si regional, discutia devine intr-adevar fara iesire.

    Apreciază

Trackback-uri/Pingback-uri

  1. INTERPELARE. Deputatul Radu Zlati reacționează în cazul circularei MTS privind intonarea imnului național la competițiile sportive interne | Dan Tanasa Blog - 14 Ianuarie 2016

    […] Redau mai jos interpelarea deputatului Radu Zlati, așa cum apare pe blogul său. […]

    Apreciază

  2. Ministrul Elisabeta Lipă – Trădare sau incompetenţă?! Demisia! – Document – Discerne - 16 Ianuarie 2016

    […] „Vă asigur, doamnă Ministru, că circulara 377, dacă va rămâne în vigoare şi va fi respectată, nu va duce decât la faptul că, în judeţele şi localităţile în care populaţia maghiară este majoritară iar autorităţile locale sprijină manifestări extremiste şi naţionaliste de genul intonării unui imn al unei entităţi istorice fără relaţie cu actualele structuri administrative ale statului român, singurul imn intonat la începutul competiţiilor sportive va fi cel al ţinutului Secuiesc, deoarece aţi avut grijă ca imnul României să nu fie cântat. Ceea ce nu cred că, în calitate de Ministru al unui stat naţional, unitar şi indivizibil, vă doriţi.” – Radu Zlati, deputat […]

    Apreciază

%d blogeri au apreciat asta: