Agerpres – Crin Antonescu: Este jenant că cei de la putere tot dau târcoale în speranţa că PSD sau PNL va trăda

Preşedintele PNL, Crin Antonescu, a declarat, vineri, la Ploieşti, că este ‘jenant’ că cei de la putere continuă să ‘dea târcoale’ PNL şi PSD în speranţa că unul dintre aceste două partide va ‘trăda’ USL. ‘Actuala putere, prin toate vocile ei, nu doreşte să vorbească despre gestiunea problemelor ţării, despre marile probleme din sănătate, din educaţie, din economie, din administraţie, din sistemul de ordine publică, nimic. Nu doreşte să vorbească decât despre cine cu cine se va alia şi spun că este jenant că de fiecare dată, deşi au primit răspunsuri categorice şi din partea PSD, şi din partea PNL, tot dau târcoale în speranţa că unul din aceste partide va trăda o înţelegere sau această construcţie, care este făcută nu pentru noi, ci pentru milioane de oameni, şi că va salva PDL indiferent de rezultatul alegerilor. Eu, unul, aş fi jenat ca, după ce am vorbit cum am vorbit ani de zile despre PDL, de pildă, să apar în faţa dumneavoastră să spun ‘s-ar părea că PDL-ul vrea să se alieze cu noi, ce bine ar fi’. Mi-ar fi ruşine. Aceşti oameni care au vorbit ce au vorbit şi despre PSD şi despre noi încearcă să întreţină iluzia că cineva dintre noi s-ar mai putea compromite cu ei, încearcă să întreţină iluzia că deciziile politice au fost luate doar de mine, în PNL, doar de Victor Ponta în PSD, lucru care cred că este vizibil neadevărat’, a spus Antonescu.

Liderul liberal a afirmat că PNL a luat, în anul 2007, o decizie în ceea ce priveşte relaţia cu PDL şi de atunci este consecvent. ‘În 2007, sub conducerea lui Călin Popescu-Tăriceanu – partidul şi Guvernul, am luat decizia de a rupe orice legătură politică cu PD şi cu Traian Băsescu şi de atunci încoace, în ciuda tuturor încercărilor dinspre Cotroceni sau dintre Modrogan, PNL a rămas consecvent fără niciun fel de ezitare. (…) Noi nu avem timp să ascultăm nici măcar ca să ne distrăm, cântecele de sirenă ale domnului Baconschi sau ale altor domni şi doamne. Noi chiar avem treabă’, a precizat acesta.

Referindu-se la situaţia directorului Serviciului de Informaţii Externe, Teodor Meleşcanu, Antonescu a spus că acesta nu făcea parte din conducerea PNL şi că niciunul dintre liderii oficiali ai partidului nu a trădat şi nu va trăda.  ‘Liderii PNL la nivel central sunt membrii Biroului Politic Central sau ai Consiliului Naţional Executiv care reuneşte în afară de membrii BPC, preşedinţiii tuturor organizaţiilor. Fără îndoială că domnul Meleşcanu, personaj cunoscut, cu notorietate, cu apreciere în bună parte, sigur că era un personaj politic important. Dar în sensul în care vorbesc eu, domnul Meleşcanu nu făcea parte din conducerea PNL şi nu întâmplător nu făcea parte, aşa încât niciunul dintre liderii oficiali şi reprezentativi, mandataţi, legitimi ai PNL, în urma ultimului Congres, nu a trădat şi nu va trăda. Niciunul!’, a declarat Antonescu.

Etichete:, , , , , ,

13 comentarii pe “Agerpres – Crin Antonescu: Este jenant că cei de la putere tot dau târcoale în speranţa că PSD sau PNL va trăda”

  1. Avatarul lui Necunoscut
    Gabriel Mihaila 17 martie 2012 la 10:30 AM #

    Totusi, la Iasi, Fenechiu tradeaza interesele partidului, acceptand sa mergem „mana moarta” sa facem jocurile lui Nichita, care este cel mai contestat primar de dupa unirea din 1859. Se va vedea la alegeri unde duce incapatinarea si scuipatul liberalilor in obraz !

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Gondolin 17 martie 2012 la 10:53 AM #

      Orice conducere indelungata erodeaza. Nu sunt familiarizat cu problemele Iasilor, dar sunt convins ca Nichita va castiga. Faptul ca nu a trecut de partea puterii portocaliote este, pentru mine ca uslas, o garantie… hai sa-i zicem, de morala politica. Si daca Adomnitei ve reusi sa il detroneze pe Simirad, atunci totul va fi perfect!

      Apreciază

  2. Avatarul lui Necunoscut
    Gabriel Mihaila 17 martie 2012 la 5:59 PM #

    Stimate Gondolin,
    Daca am ajuns sa ne bucuram ca unii oameni pe care ne bazam(?) nu au trecut de partea puterii, suntem terminati ca si clasa politica !
    Faptul ca puterea erodeaza, este o afirmatie pertinenta, cu care sunt de acord.
    Faptul ca declarati ca nu sunteti la curent cu problemele Iasilor, nu va poate indreptati sa sustineti ca Nichita va castiga detasat.
    Majoritatea liberalilor de buna credinta cred si spera ca nu va castiga, deoarece multi imi spun si declara ca NU vor vota Nichita cu nici un preţ. Sunt membru PNL din 13.04.1990. Nu doresc ( si nici nu pot- datorita unei invalidităţi – sper temporare ) să ocup vreo funcţie. Nu cu această echipă.
    Dar nici nu pot să accept cu nepăsare să asist la o mîrşăvie făcută cu scopuri mercantile de preşedintele Fenechiu. Liberalii de la Iaşi sunt în unanimitate partizanii lui Crin si al USL-ului, dar Nichita ne dezonorează pe toţi ieşenii – inclusiv pe PSD-isti.
    Vom vota – majoritatea – pe cel clasat pe locul doi în sondajele falsificate ce-l dau pe Nichita cîstigător. Indiferent de numele sau partidul de care aparţine. Evident, la parlamentare votam în unanimitate USL.
    Daca PSD nominaliza alt personaj înafară de Nichita, acceptam fără tăgadă un pact impus de la centru. Nichita ne face părtaşi la excrocheriile ce le-a făcut timp de 6 ani împreună cu dl. Fenechiu şi ne coboară îăn ochii electoratului. Aici nu este vinovat Băsescu sau PDL. Chiar dacă –prin absurd va cîştiga alegerile – la Iaşi USL se va rupe imediat după parlamentare. Se cunoaşte dictonul cu dragostea cu forţa…
    PNL nu are şi nu poate avea nici măcar aliaţi de conjunctură oameni de speţa numitului Nichita.
    Vă recomand să vă documentaţi citind zilnic daca se poate, „JURNAL VIRTUAL” sau ORA de IASI.
    Sper să vă dumiriţi asupra stării de spirit ieşene în domeniul politicii locale.
    Dumnezeu să vă ajute să-i daţi domnului Antonescu sfatul cel bun.
    Dacă Nichita nu iese primar, cine din PNL (Iaşi) va plăti cu capul încăpîţînarea şi umilinţa la care suntem supuşi ?

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Gondolin 17 martie 2012 la 6:31 PM #

      ați pus prea multe probleme si nu pot sa va răspund la toate. Oricum, am marele handicap ca nu sunt la curent cu treburile Iasilor, cu micile coterii locale. Dar o sa va răspund la ultima întrebare: „dacă Nichita nu iese primar, cine din PNL (Iaşi) va plăti cu capul încăpîţînarea şi umilinţa la care suntem supuși.”
      Evident, se prea poate ca in cazul in care Nichita nu va câștiga, cineva sa răspundă (de la PSD si eventual de la PNL). Dar eu as zice ca va fi foarte regretabil ca vor răspunde doar câteva persoane, dintre lideri, si nu vor răspunde si persoane ca dvstra, mândre de faptul ca sunteti liberali cu vechime in partid, dar care nu veti vota candidatul aliantei din care si partidul dvstra face parte.
      Ziceti ca dvstra si alti mândrii liberali veti vota pe cel de-al doilea candidat. Ei bine, acesta va fi sau un pedelist sau un uneperist. Deci dvstra practic afirmați ca veți vota un dușman CLAR al partidului din care faceti parte.
      Dupa care, evident, ati dori ca USL sa preia puterea in Romania? Cu luari de pozitie precum a dvstra, mai mult ca sigur ca acest lucru NU se va întâmpla, si suntem condamnați la alți 4 ani de jug pedelist. Desigur, spre bucuria dvstra, pentru ca la Iasi nu veti avea primar un hot de la PSD (daca este asa cum ziceti, ceea ce eu pana alta ma indoiesc. Caci daca Nichita ar fi facut asa mari potlogarii, pana acum avea un munte de dosare la DNA… si nu prea are!) Caci doar nu va închipuiți ca PDL sau UNPR vor propune niște personaje din povesti ca si candidați?
      Inchei sugerandu-va prieteneste sa incercati sa va re-evaluati pozitia. Poate ca nici eu nu îndrăgesc toate personajele care populeaza USL (atat de la PSD cat si de la PNL). Dar, daca nu pot sa le vorbesc de bine, macar pot face acest serviciu partidului, tarii si, in ultima instanta, mie personal: sa nu imi vorbesc de rău nici aliatii, nici tovarasii de partid. Pentru ca suntem in razboi (nu stiu daca ati observat asta…) cu Puterea, si cine nu voteaza cu USL, inseamna ca implicit sprijina puterea.

      Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        Gabriel Mihaila 18 martie 2012 la 9:16 AM #

        Raspunsul dumneavoastra este cat se poate de previzibil pentru mine.
        O persoana care nu este direct implicata in viaţa de zi cu zi, nu poate înţelege nimic din stările prin care trecem noi.
        Nichita este urît la Iaşi de majoritatea ( printre care mă număr şi eu ), la fel de mult ca şi Băsescu. Nu are rost să vă argumentez acum de ce, că mi-ar trebui să scriu o carte. Despre dosarele sale la DNA, vom trăi şi vom afla. Nu vă luaţi după aparenţe. Nichita a aterizat în PSD din PD, trădînd fostul partid care l-a ridicat politic şi pe care l-a trădat să se facă frate cu dracul ( Simirad ). Astăzi, sunt înger şi demon.(?)
        M-am înscris în 1990 la liberali, pentru că am considerat că pot să mă manifest liber în gîndire. Nu am umblat aiurea prin alte partide, decît cu cei mai stimaţi colegi, adică cei din UFD.
        Ghinionul ieşenilor este faptul că realizarea USL-ului ne-a prins cu Nichita pe funcţia de vicepreşedinte al PSD – fiind un susţinător fervent al lui Geoană. Pariez că la cea mai mică ameninţare, Nichita va trăda şi probabil se va întoarce la prima dragoste…Prietenia sa cu dl. Fenechiu se bazează pe conjunctură şi interese economice. Acesta este purul adevăr pe care îl cunosc toţi ieşenii şi din acest motiv suntem în oala cu lături.
        Am scris pe acest blog cu convingerea că domnul Antonescu trebuie să afle şi alt punct de vedere. Dacă tot suntem obligaţi la compromisuri, măcar să ştim pentru ce – l facem.
        În judeţ, la Paşcani şi Tg.Frumos – unde avem primari liberali – suntem obligaţi de PSD să acceptăm şi candidatura oamenilor din PSD, care probabil vor cîştiga în detrimentul PNL.
        La Iaşi, oricînd putem pune cel puţon trei persoane care să cîştige funcţia de primar în faţa lui Nichita.
        Avem cap pe umeri să gîndim. Suntem un partid de oameni inteligenţi şi mîndri. Cum nu vom vota Băsescu sub nici un motiv, nu vom vota nici Nichita.
        Afirmaţia dumneavoastră că în acest caz vom vota un duşman, nu ţine. Dacă iese un duşman, îl izolăm şi-l controlăm pînă la viitoarele alegeri, dar dacă îl scăpăm pe Nichita, suntem terminaţi pentru totdeauna.
        Unii, avem o vîrstă şi nu vom mai apuca să preluăm puterea în Iaşi. Suntem născuţi aici de generaţii, ne iubim urbea, îi dorim binele. Nichita are alte interese, nu este legat de Iaşi.
        Nu vă cer răspuns, opresc polemica aici. Faceţi cum vreţi, dar nu aveţi dreptul să sacrificaţi crezul unor oameni, pentru interesemeschine. Sunt multe soluţii dacă se doreşte.
        Să auzim de bine.

        Apreciază

        • Avatarul lui Necunoscut
          Gondolin 18 martie 2012 la 10:54 AM #

          Daca nu cunosc amanunte, nu inseamna ca nu cunosc nimic. :) Stiu ca, in sondajele facute, PNL nu a putut oferi o candidatura care sa fie peste Nichita, in schimba la CJ am avut doi liberali care erau peste propunerea pesedista. Iar daca la Pascani si Tg. Frumos vor castiga pesedisti, asta nu inseamna decat ca ai nostri candidati sunt mai slabi, nu-i asa? Caci este greu pentru un primar in functie sa piarda, daca omul si-a facut treaba cat de cat… si sa piarda in favoarea unui candidat tot din Opozitie, care nu poate utiliza armele celor de la Putere.
          Pe de alta parte, fiti sigur ca ceea ce spuneti dvstra despre Nichita, spun altii (inclusiv liberali) despre unii primari liberali de orase mari sau mici (sa dau un exemplu: Bolojan de la Oradea). Dra sta nmu a impiedecat ca PNL sa ii propuna, si nu va impiedeca PSD sa ii sustina la alegerile locale. Poate ca aveti dreptate – este ghinion. Inclusiv ca PNL nu a resusit sa il tina aproape pe Nichita, cu care, cred, ati fost intr-o vreme coleg. Dar asa este viata, uneori te pune, ca om politic, sa sustii cauze care nu sunt doar ale tale, si cu oameni pe care nu neaparat ii apreciezi. Insa urmezi linia partidului, atat vreme cat iti asumi acesta ca;itate.
          Cat priveste chestia cu dusmanul pe care il veti vota si apoi controla, sper ca va dati seama ca este o iluzi! Nu l-at putut controla pe Nichita, si era aliatul vostru, cum il veti putea controla pe Ciuhodaru, de pilda? Folosnd serviciile violete ale dlui Manolea?
          Repet, este timp sa reconsiderati: votul oricui in afara candidatului USL este un vot impotriva USL. Si cine voteaza contra USL, se punea in afara singurei sperante reale de a inlatura acest regim mafiot. Desigur, regimul USL, care va cuprinde in structurile sale si persoane precum Nichita, nu va fi unul perfect. Dar va fi unul mai bun decat cel actual, si asta este tot ceea ce putem spera la modul realist.
          Nu in cele din urma, la nivelul conducerii PNL se fac sinteze de presa atat in ce priveste presa centrala cat si presa locala, asa incat sunt cunoscute opiniile unora si altora atat despre Nichita cat si despre altii. Numai ca la nivelul acestei conduceri, se constientizeaza mai acut nevoia aliantei cu PSD, pentru cucerirea si pastrarea puterii (deci nu va asteptati la ruperea USL, dupa castigarea alegerilor). Si poate ca este alta si notiunea loialitatii fata de aliati.

          Apreciază

        • Avatarul lui Necunoscut
          Gabriel Mihaila 18 martie 2012 la 11:44 AM #

          No coment !

          Apreciază

  3. Avatarul lui Necunoscut
    gabisson 18 martie 2012 la 2:26 PM #

    Oricit as aprecia disputele creative, polemicile cu iz regionalist må duc imediat cu gindul la cele nationaliste.Domnul Mihaila nu pare så inteleagå cå „United we prevail,divided we fail and fall”se aplicå axiomatic absolutin toate domeniile, toate rsele, tot regnul animal, toate interactiunile, si toatå suprafata planetei. O mie de pilde, de la Biblie incoace, s-ar pårea cå nu sunt destule pentru a invinge nevoia animalicå si instinctivå de a apartine unei regiuni, comunitåti,echipe de fotbal…Nimic råu in nevoia de sigurantå pe care ti-o då apartenenta la ceva. Råu e cå atunci cind doi se intilnesc, se cred mai cu mot decit al treilea sau alti doi, (mai de l sud, de regulå).
    Un vot dat inamicilor lui Båsescu, aceastå plagå apocalipticå, nu e bineinteles implicit si garantat si reteta succesului Rominiei.Dar votul irosit sau nefolosit de loc este SIGUR un vot dat lui Båsescu. Båsescu si cei din aparatul bine hrånit si antrenat din spatele lui(si din umbra), STS,SRI,GDO,ETC,stiu prea bine cum så culeagå toate merele aruncate pe jos, si så le punå in cosul lor. Asa cå, mai reflectati si nu vå subestimati adversarul-principala cauzå a submisiilor si K.O.-urilor!

    cu interes si prietenie, Gabriel Hyberg, Malmö, Suedia

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Gabriel Mihaila 19 martie 2012 la 9:21 AM #

      Scrisoarea unui păşcănean către Relu Fenechiu, după ce Neculai Răţoi a primit titlul de cetăţean de onoare al oraşului
      Posted at March 18, 2012

      «Prin această scrisoare publică, vreau să vă aduc la cunoştinţă următorul eveniment petrecut in data de 15 martie 2012 in Municipiul Paşcani: deputatului Neculai Răţoi i s-a oferit titlul de ”cetăţean de onoare” al oraşului. Iniţiativa acestei hotărâri a avut-o un membru de frunte al partidului dumneavoastră, actualul primar Grigore Crăciunescu, preşedinte al PNL Paşcani. Au votat pentru această hotărâre toţi cei 11 consilieri locali prezenţi la şedinţă (opt fiind absenţi, dintr-un total de 19): unul de la PD-L, doi de la PNL şi opt de la PSD. Preşedinte de şedinţă a fost consilierul PNL Liliana Centea.

      • Cu toate că foarte mulţi români ştiu cine a fost Neculai Răţoi, primarul care 27 de ani a condus cu o mâna de fier oraşul Paşcani (1981 – 2008), reamintesc următoarele date din CV-ul domniei sale: preşedinte al Consiliului popular orăşenesc Paşcani (1983), deputat în Consiliul popular al judeţului Iaşi (1985-1989), membru în CJ Iaşi al PCR (1973-1989), membru în Biroul CJ Iaşi al PCR şi şef al secţiei organizatorice a CJ Iaşi al PCR (1989). Consider ca aceste date sunt suficiente pentru ca acestui om sa nu i se fi acordat distincţia de cetăţean de onoare al oraşului.

      • Contextul în care primarul Grigore Crăciunescu a făcut şi impus această propunere este la fel de nepotrivit. Pe 3 februarie 2012 s-a înfiinţat la Paşcani, cu scopul de a restitui adevarul despre ororile comunismului, o filială a Societăţii Academice Gheorghe I Bratianu, din conducerea căreia face parte şi liberalul G. Crăciunescu; pe 1 martie 2012 a fost acordată distincţia de cetăţean de onoare doctorului Nicu Ioniţă, unul dintre puţinii supravieţuitori ai inchisorilor şi lagărelor comuniste . (,,Consider ca medalia de astazi este un gest de recuperare a poporului roman din care fac si eu parte. Aceasta initiativa a venit in urma altei initiative , cea de comemorare a lui Gheorghe Bratianu, la Pascani. Am fost intemnitat la Sighet acolo unde aproape toata floarea intelectualilor romani din acea vreme a fost inchisa.” Nicu Ioniţă )

      • Exact la doua săptămâni diferenţă, pe 15 martie 2012, primarul Crăciunescu propune şi acordă acelaşi titlu de cetăţean de onoare al oraşului şi deputatului Neculai Răţoi, fost membru de vaza al regimului torţionar comunist, pentru următoarele merite: ”Ratoi face parte din istoria Pascaniului si nu cred ca intr-o perioada medie de timp va ajunge cineva la aceeasi performata. A fost primar timp de peste douazeci de ani de zile iar acum este deputat . Sa nu uitam ca in anii ‘82 – ‘90 Pascaniul era invidiat pentru ca aici era caldura, era gaz, se gasea mancare, paine se vindea de regula fara cartelă, in timp ce in restul tarii era dezastru. Dupa 90 a ramas in slujba comunitatii, a fost adus inapoi pe functie si ales de cetateni. Neculai Ratoi iubeste Pascaniul mai mult decat noi toti la un loc. Un al doilea motiv este felul lui de a fi loial echipei si colegilor sai de partid pe care i-a ajutat, i-a sfatuit, i-a protejat…” – liberalul Grigore Crăciunescu, primarul Municipiului Paşcani.

      • În decembrie 2006, intr-un discurs in faţa Parlamentului României, preşedintele Traian Basescu condamna comunismul şi ororile acestuia: ”Pentru cetatenii României, comunismul a fost un regim impus de un grup politic autodesemnat ca detinator al adevarului, un regim totalitar nascut prin violenta si încheiat tot prin violenta. A fost un regim de opresiune, care a expropriat poporul român de cinci decenii de istorie moderna, care a calcat în picioare legea si a obligat cetatenii sa traiasca în minciuna si frica.”

      • Înverşunarea cu care primarul Grigore Crăciunescu a ţinut să acorde această distinctie lui Neculai Răţoi este greu de înţeles, intrucât, intr-o conferinţă de presă anterioară, deputatul Răţoi declarase ca refuză acest titlu; cu atât mai mult, a refuzat să fie prezent la şedinţa de Consiliu Local unde s-a votat această hotărâre ruşinoasă, deşi se afla in sediul PSD, la 50 de metri distanţă de sala de şedinţe a consiliului şi a fost solicitat telefonic de către primar cu puţin timp înainte de începerea şedinţei. Aşadar, Neculai Răţoi nu şi-a asumat public distincţia de cetăţean de onoare al municipiului.
      Cu toate acestea, evenimentul s-a produs, răul a fost făcut; s-a scris o pagina neagră in istoria Paşcaniului. Ca şi cetăţean al oraşului mă simt jignit şi umilit, gestul aleşilor locali este inacceptabil şi incalificabil. La 22 ani de la revolutia din decembrie, dupa 22 de ani in care mare parte dintre noi ne chinuim să scăpam de urmările odiosului sistem, oameni politici din Paşcani proslăvesc şi decorează pe un fost membru de vază al Partidului Comunist.

      • Cu respect, domnule Crin Antonescu, domnule Relu Fenechiu, vă rog să vă delimitaţi public de gestul preşedintelui PNL Paşcani, primarul Grigore Crăciunescu. Aşa cum Mona Muscă a fost exclusă din PNL pentru un angajament cu fosta Securitate, cred că este de bună cuviinţă să solicitaţi demisia din funcţia de preşedinte al PNL Paşcani domnului Grigore Crăciunescu; consider că acesta nu mai reprezintă liberalismul la Paşcani şi nu mai poate fi primul liberal al urbei noastre.
      Aştept cu mare interes demersul dumneavoatra public în această privinţă şi atitudinea pe care o veţi adopta faţă de gestul primarului liberal Crăciunescu. şi vă rog să nu faceţi acest lucru cu gândul la alegerile viitoare, ci cu respectul cuvenit faţă de români, faţă de Gh. I. Brătianu, ucis de comunişti în închisoarea de la Sighet, faţă de martirii revoluţiei din 89, faţă de România şi faţă de cetăţenii din Paşcani.

      Cu stimă, indignare şi tristeţe,
      Daniel Apetrei, cetăţean al Municipiului Paşcani»

      Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      Gabriel Mihaila 19 martie 2012 la 12:41 PM #

      Stimate tiz Gabriel de Malmo,
      Intervenţia dumneavoastră cu care v-aţi simţit dator să vă aplecaţi asupra comentariului meu pe blogul galben al lui Gondolin, mă face fericit să observ că de departe, tot în necunoştinţă de cauză, un alt profesionist al meşteşugului cuvintelor filozofice, îşi dă cu părerea despre un teren necunoscut, făcînd afirmaţii – de fapt pertinente în alt context – dar care se lovesc ca nuca de perete cu discuţia nedorită neapărat între subsemnatul şi gazda de conjunctură a site-ului…
      Ne transmiteţi părerile dumneavoastră din democrata Suedie, unde probabil poporul localnic, nu s-a confruntat şi nici nu se va putea confrunta vreodată cu ceea ce se petrece azi în societatea românească. Vorbiţi cu nonşalanţă în mod critic dintr-o ţară democratică, în care teoria dumneavoastră poate suna firesc.
      Disputa de idei dintre subsemnatul şi Gondolin nu era una voit polemică, deoarece scopul meu declarat a fost doar acela de a – l înştiinţa pe proprietarul de drept al acestui blog, despre unele aspecte care s-ar putea să-l intereseze, pînă nu este prea tîrziu.
      Nu văd din acest motiv dorinţa dumneavoastră de a interveni ca avocat al unei apărări inutile, într-o cauză practică pe care sigur nu o cunoaşteţi.
      Dacă tot aţi intervenit şi trăiţi într-un loc cu o democraţie consolidată, vă precizez cîteva lucruri care pentru noi reprezintă încă un deziderat pentru care luptăm :
      · DEMOCRATIA este un sistem de guvernare caracterizat prin participarea cetatenilor la procesul de conducere.
      · Acest regim politic se defineste prin:
      – alegeri libere ;
      – pluralism ;
      -respectarea drepturilor si libertatilor oamenilor ;
      – domnia majoritatii si protectia minoritatiilor.
      Cetatenii trebuie sa aiba dreptul la conduite si opinii proprii Ei trebuie sa isi poata exercita libertatea de a se exprima, precum si dreptul de a-si alege conducătorii si de a decide in probleme de interes public.
      In viata de zi cu zi, acestea nu sunt uşor de realizat, pentru că, pe de alta parte, pe terenul libertăţii de exprimare se pot confrunta valori de baza ale democraţiei. Credinţele religioase, ideile politice ale unor cetăţeni pot intra in conflict cu ale altora.
      Pe de alta parte, anumiţi cetăţeni ai societăţii democratice considera ca toate ideile ar trebui exprimate, iar cele valoroase, dezbătute si puse in practică. Exista insa şi persoane care consideră că sunt idei care incita la violenta si ură, iar prin urmare, acestea nu ar trebui exprimate. Esenţa democraţiei o constituie participarea cetăţenilor la viata publica. Aceasta înseamnă preocuparea cetăţenilor pentru problemele comunităţii, responsabilitate,
      interes pentru evenimentele sociale majore dezbătute de mass-media si chiar angajarea politica.
      În această cheie citim noi citatul englezesc cu care ne fericiţi: „United we prevail,divided we fail and fall”. Dixit.
      Salutări de la Iaşi – Romania

      Apreciază

      • Avatarul lui Necunoscut
        gabisson 19 martie 2012 la 3:23 PM #

        Stimate tiz moldovean si implicit conregional, chiar si fost:=)
        Sunt putin surprins pentru apostrofarea de tip”ce te bagi tu,må?” in urma asa numitei mele interventii.care era de fapt o constatare impårtåsitå celor preocupati de acelasi subiect.Incrincenarea atit de tipic moldoveneascå pe subiecte punctuale care ne impiedicå så observåm pådurea e induiosåtor de nostalgicå pentru mine.
        Nu neg cå mozaicul il formeazå fiecare din micile bucåtele colorate. Så nu uitåm inså cå frumusetea si mesajul mozaicului sunt conditionate tocmai de distanta , nu apropiere.
        Abordind subiectul democratiei, vå gråbiti så mai dati o definitie, douå, cå doar la asa subiect, mai e loc.Democratia e ca o hainå decentå care te face frecventabil. Din påcate(sau din fericire),nu este „one size fit all”.Unii aratå ca niste deghizati, altii ca niste hoti pe care-i string cusåturile la subtiori, altora le vine ca turnat. Båsescu de exemplu, cind se chinuie grimasind så o imbrace, nu are nici måcar eleganta precarå a unui umeras de fuste.
        Conflictele inevitabile din Romania pe paternitatea democratiei e de-a dreptul hilarå. Stim cu totii cå interesul politicienilor a fost så o foloseascå drept lozincå uzatå prin datul din minå-n minå si exploatarea excesivå, un cazan gol cu rezonantå puternicå, sau unul plin cu fasoli si sarmale electorale cu rezonantå si mai puternicå…
        Stim si am inteles cå democratia a fost si este maimutåritå si deformatå pe post de anarhie, dispret si argument mincinos folosit in råzboiul cu autoritåtile de cåtre toti, de la micul pungas pinå la Clanurile „interlope tigånesti sau nu.Hilar e si cum ambele tabere se luptå pentru „apårarea democratiei”. haideti så vå expun si pårerea mea privind democratia. e o utopie la fel de gogonatå precum comunismul si capitalismul. Atita timp cit oamenii nu sunt furnici sau albine,si nu gindesc ca ele, orice tentativå de a -i incolona si pretinde cå pot fi ståpiniti si dresati e o prostie calculatå, de fapt un dat din colt in colt in absenta unei solutii adevårate. Oamenii sunt niste jucårii scåpate de sub control,autodistrugåtoare si cu programarea virusatå, exemplare de „luni” pline de erori. Egoism, låcomie, cruzime, lipsa constiintei, propåsirea propriei celule de bazå, chiar cu detrimentul restului rasei.
        N-as dori så fiu acuzat de dezinteres si minimalizare in ceea ce priveste problematica localå.sau cå våd numai macro.Sigur cå efectele se propagå in ambele sensuri, si din centru, si spre centru.Impactul unei atitudini gresite e desigur imposibil de pus in carantinå si tåmådiut la nivel national, ci numai local.Interesul meu pentru Rominia este legitim pe fondul pårintilor, rudelor ce tråiesc incå acolo, asa cå „ce te bagi tu hodoronc ca nuca-n perete”nu prea rimeazå decit cu ignoranta proprietarului de islaz.

        Continuåm dacå vreti, mai tirziu, acum am putinå treabå in molcomeala realitåtii suedeze.

        Apreciază

  4. Avatarul lui Necunoscut
    Gabriel Mihaila 19 martie 2012 la 4:36 PM #

    Stimate gabisson,
    Deoarece si pe mine timpul ma determină să mă preocup mai mult de văaţa aspră cotidiană – decît de polemici aride pe teme vaste în care putem bate apa în piuă pînă la sfîrşitul unei vieţi matusalemice, vă declar unilateral că mă opresc aici.
    Culmea culmilor, este că doi oameni care – observ –urăsc visceral regimul Băsescu – ajung să-şi piardă vremea emiţînd păreri logoreice de natură polemică, fără ca incriminatul să-şi afişeze măcar rînjetul hăhăit.
    Şi asta, pentru că arbitrul de centru a considerat că este bine să arate cartonaşul galben unui suporter din tribună, care a dorit doar să-l atenţioneze pe antrenor că un jucător din echipa sa favorită a venit dopat în ziua meciului, la stadion.
    Şi dumneavoastră şi « arbitrul », vedeţi o împietate să fii cinstit şi să te simţi frustrat că jucătorul echipei pentru care tu ţi-ai da sufletul, nu joacă corect şi echipa ta poate fi oricînd descalificată.
    Cu stimă şi consideraţie, Gabriel de la Iaşi.

    Apreciază

    • Avatarul lui Necunoscut
      gabisson 19 martie 2012 la 6:25 PM #

      Stimate Domnule Mihaila,
      „impietatea”autoironicå la care vå referiti ca la o fantasmå a inchipuirii mele, este cit se poate de realå, dar in cu totul alt context.Ati dat volum si formå unui profil ipotetic (prin faptul cå nimeni nu vrea så se identifice cu el). Rominul frustrat pinå la revoltå de nedreptåtile l care este supus, dupå ce a fost un soldat de nådejde o viatå (politicå)intreagå,tocmai de cei pe care i-a slujit si apårat. E frustrarea biblicå a tåierii mielului cel mai gras in cinstea fiului råtåcitor reintors, fiul lojal si sprijinul båtrinetilor fiind ignorat. E råbufnirea indreptåtitå,acidulatå in plus si de constienta faptului cå acesta ar putea fi ultimul tren, ultima olimpiadå, iar laurii se vor vesteji pe capul altuia.
      Disperarea aceasta cu gust amar de devotat trådat si ignorat observ cå duce si la gåselnite de moment cu iz de solutii strategice ad-hoc.”laså, cå pe åla il blocam noi in vreun fel la mantinelå, dupå aia…mai vedeam, ne descurcam noi…”Mie imi sunå a plan fåcut pe genunchi, a scuzå improvizatå deghizatå in solutie. A „las´cå merge si-asa”,pe stil „Dorel from Romania” dupå care casa ia foc, blocul cade, oamenii au de suferit.
      Din påcate, ati afisat aici pe lingå cele de mai sus, si cea de a treia laturå a profilului politicianului romin.”Si pinå la urmå, ce cautå veneticul åsta så vinå aici så se dea gåluscå la noi in sat?”Stim noi mai bine, cå suntem de-ai nostri! Pe noi tre´så ne punå! Huooo! „Yankee, Go Home!” sau „Raus mit die Ausländer”,”Ellada gia tous elines!”.Sirul e lung…
      O atitudine de gashcå inchiså care crede cå dacå si-a marcat teritoriul precum motanul sef & motåneii acoliti, dreptul primului nåscut se aplicå si in politicå. Nu prea!
      Din påcate, demonstratia lui Decebal cu ciinii ciobånesti si lupul a trecut neobservatå. Aici intervine frustratia mea personalå. Totul se limiteazå asadar cind tragi linie la prestatii pentru råsplåti, functii si ciolane pentru loialitate.Chiar il voi intreba pe Crin ce pårere are despre asta, si cum lezeazå imaginea PNL asemenea atitudini si reactii. El stie cå nu am absolut nici un interes in Romania decit Romania.

      Apreciază