Cum votăm dacă nu suntem Crin Antonescu?

klaus-iohannis-mihai-razvan-ungureanu-465x390Să fiu clar: Crin Antonescu are dreptate atunci când spune că, în calitate de fost președinte al partidului care a votat masiv căderea guvernului MRU (și, aș zice, eu, autor al discursului fulminant din parlament, care practic l-a desființat ca om politic pe același MRU), nu poate să își dea votul, azi, aceleiași persoane pe care o desființa atunci. Problema nu este a lui Crin Antonescu, el rămâne fidel sieși. Și nici nu m-aș aștepta la altceva de la un fost lider național al PNL, indiferent de numele pe care l-ar purta: nu poți spune azi că este alb ceea ce spuneai ieri că este negru.

Lecția lui Antonescu ar fi (una dintre ele…) că ori eviți maniheismele, ori, odată ce ai apucat să spui despre un om politic că este câh, atunci o ții așa până la capăt.

În ceea ce mă privește, nu am făcut parte din Parlamentul care l-a demis pe MRU. Am scris de-a lungul vremii câteva articole (Caderea MRU: cine pierde, cine câștigă? https://raduzlati.com/2012/04/28/caderea-mru-cine-pierde-cine-castiga/, sau PNL și buba MRU, https://raduzlati.com/2012/04/20/pnl-bubamru/) și, criticându-l de fiecare dată, am păstrat o oarece deferență pentru persoana Răzvan Mihai Ungureanu. Nu sunt un fan al domniei sale și manifest serioase dubii asupra motivațiilor personale care au dus la anumite comportamente politice ale ministrului, premierului sau membrului de partid MRU. Dincolo de aceste dubii, am argumente care mă vor face să votez pentru MRU ca șef al SIE (citește și Nu sunt de acord cu mine însumi! https://raduzlati.com/2015/06/28/nu-sunt-de-acord-cu-mine-insumi/). Principalul argument PRO este acela că propunerea vine din partea Președintelui Iohannis (cel mai în măsură, având la dispoziție mijloacele necesare, să știe dacă diversele acuzații aduse lui MRU sunt întemeiate sau nu). Deoarece doresc un parteneriat viabil, real și manifestat în fapte, nu în vorbe, intre partidul al cărui membru sunt și Președintele Iohannis, eu nu pot să refuz președintelui meu un vot pe o personalitate asumată de către Cotroceni (și nu o dată!)

Crin Antonescu are dreptate, când spune ceea ce spune. Noi, ceilalți parlamentari PNL, care nu suntem Crin Antonescu, și nu am susținut faimosul discurs din primăvara lui 2012, ba chiar am defilat împreună cu MRU în ultima campanie electorală, ar trebui să ne înfrângem dubiile și să dăm votul nostru pozitiv lui MRU. Arătând astfel că avem încredere în alegerea președintelui nostru.

Reclame

Etichete:, , , , , , , , , , ,

12 comentarii pe “Cum votăm dacă nu suntem Crin Antonescu?”

  1. ioana 30 iunie 2015 la 2:47 PM #

    În chestiunile mari, în acelea de ordin moral care stăpânesc viitorul unei neam, de care sunt legate interesele lui supreme de onoare şi naţionalitate, nu pot fi preţuri de tocmeală, nu pot fi motive de oportunitate care să te hotărască a te compromite, coborându-te de pe tărâmul înalt şi sigur al principiilor.

    citat din Ion Brătianu

    Prefer sa-l consider „presedintele meu” pe Crin ANTONESCU

    Apreciat de 1 persoană

  2. georgeta hagiu-manda 30 iunie 2015 la 3:48 PM #

    Sa fiti sanatosi cu votul asumat ! Eu ,care nu sunt decit un votant fidel PNL, nu va pot vota la urmatoarele alegeri. Iohannis nu este si Presedintele meu,nu l-am votat,am votat numai Crin Antonescu,chiar daca nu era trecut pe buletinul de vot.Mi-am asumat si l-am trecut eu pe buletinul de vot si l-am votat. O sa votez din nou PNL,doar cind ,,liberalii,, Blaga&co,or sa iasa public si or sa-si ceara scuze pentru faptul ca ne-au pricopsit cu Basescu inca 2 ani si jumatate,doar pentruca au boicotat referendumul din 2012. Pina atunci voi boicota si eu PNL-eul asta baltat si care nu este de acord nici el cu el.

    Apreciat de 1 persoană

  3. Ivi 30 iunie 2015 la 4:36 PM #

    Problema in acest moment nu mai este daca am incredere sau nu in propunerea (alegerea) „presedintelui meu”.
    Caci situatia de acum impune o recadrare – nu mai priveste viitorul (a fost sau nu o propunere inspirata….), ci trecutul. – acuzatiile aduse lui MRU sunt adevarate sau nu. Daca nu sunt adevarate atunci la „SIE”, daca nu, e absolut obligatoriu sa fie trimis la „LSIE”
    Eu ca simplu alegator, cer parlamentului ca inainte de vot sa ceara institutiilor statului clarificarea situatiei lui MRU !

    Apreciat de 1 persoană

    • Radu Zlati 30 iunie 2015 la 4:42 PM #

      Clarificare implicita: dacă este liber, înseamnă că este nevinovat :p

      Apreciază

      • Ivi 30 iunie 2015 la 5:05 PM #

        daca este liber inseamna fie ca este nevinovat, fie ca e vinovat neprobat inca …tocmai de aceea e nevoie de clarificare !?!
        Asa ca, daca Parlamentul se respecta si ne respecta pe noi alegatorii de rand, inainte de a decide va trebui sa clarifice situatia !
        …altfel e cu adevarat un parlament, care se poate califica cu titlu unui faimos roman umoristic al lui P. J. O’Rourke, si anume „Parlment of Wh…” (fara umor insa)….

        Apreciat de 1 persoană

      • Ultor 30 iunie 2015 la 9:11 PM #

        De unde pana unde justitia din Romania este un etalon al credibilitatii? Frazarea asta cu justitia independenta incepe sa fie de-a dreptul scarboasa, prin irelevanta ei…Nici un elev de gimnaziu nu poate fi pacalit de retorica securista asa-zisului stat de drept. Pana una alta ma despart de sas, chiar daca l-am votat, asa cum ma despart si de PNL, care nu mai este decat un partid vampirizat….

        Apreciază

  4. redguy1973 30 iunie 2015 la 8:09 PM #

    Antonescu are dreptate iar faptul ca orice propunere venita din partea unui presedinte (indiferent cine ar fi el) este buna este discutabil. PNL-ul de astazi incepe sa aduca atat cu fostul PDL cat si cu PSD-ul,.Daca prin absurd presedintele l-ar fi propus la SIE pe ..Ion Iliescu ,cum ar fi votat parlamentarii PNL??

    Apreciat de 1 persoană

    • Radu Zlati 30 iunie 2015 la 11:21 PM #

      Cu asemănarea ai dreptate. Dar de ce ar trebui să ne asemănăm cu PSD?

      Apreciază

  5. Liliana Necula 30 iunie 2015 la 9:41 PM #

    Bucurati-va, ati devenit deja politician (prin lipsa de onestitate fata de bunul simt comun). Nu-i nimic, pnl nu va castiga nimic, e o victorie fara glorie, discutabila si cu consecinte. Politicienii se pot iubi, scuipa si iar iubi fara nicio opreliste de constiinta sau frana morala, cu cetateanul e mai greu, el nu uita astfel de calcule oportuniste. V-am spus mai demult ca v-ati pierdut vremea pe langa Crin, n-ati invatat nimic ….

    Apreciază

  6. pozeDECAT 30 iunie 2015 la 9:48 PM #

    Cum spuneam, o palma crancena pe obrazul celor 7,4 milioane. Imi pare rau ca „presedintele dumneavoastra” are o astfel iesire. Dar, dupa ce am vazut ca dl Antonescu a sucit dupa alegeri PNL asa, peste noapte, catre PPE si in bratele PDL si a basistilor lor, salvandu-i practic din „groapa de gunoi a istoriei” nu ma mir. Iar eu sunt deja suficient de batran ca sa nu mai am asteptari naive de la STATUL roman reprezentat prin toate institutiile sale. Sunt prizonierul poporului (populatiei) meu. Despre care Petre Tutea se intreba cum a putut sa fie atat de idiot incat sa faca 13 ani de pucscarie pentru el … Sa vedem ce-o sa iasa la alegerile urmatoare.

    Apreciază

  7. World of Solitaire 3 iulie 2015 la 10:31 PM #

    Corect: „câh” şi de la capăt”, ca un veritabil „neoliberal!” Ha,ha, ha… Istorie!…..

    Apreciază

  8. laurentiucat 4 iulie 2015 la 11:26 AM #

    johannis si pnl au pierdut votul meu. daca pnl si johannis il acuza pe ponta de conflict de interese ca a luat bani de la sova, ce parere are de mru a carui nevasta a primit 170.000 de euro de la omv cat timp acesta era director sie? de fapt asta i-am scris si d-nei pocora care e parlamentarul meu si pe care am votat-o. si pe care am anuntat-o ca din cel care a avertizat-o de blatul care se pregatea intre primari psd si candidatul pdl in 2012 o sa-i fac anticampanie cat pot la anu.
    sa votati mai bine data viitoare!
    p.s.
    daca o sa votati toate prostiile inerente pe care le va face johannis precum oile…nu o sa fiti decat pdl-ul lui boc si al lui basescu si nu pnl.

    Apreciază

%d blogeri au apreciat asta: